|
NIEUWS
VAN DE WEBWEG
|
|
||||||||||||||||||||||||
(Deze site is bijgewerkt op 29 juli 2003) | ||||||||||||||||||||||||||
ANBO wil met 'meldactie' klachten |
||||||||||||||||||||||||||
Het landelijk bureau van de Algemene Bond voor Ouderen (ANBO) houdt op donderdag 14 augustus 2003 een landelijke meldactie scootmobiel. Directe aanleiding voor de melddag zijn "nogal wat klachten" die bij de ANBO over scootmobiels binnenkomen. Op 14 augustus wordt daarom de hele dag de 'meldlijn scootmobiel' opengesteld. Tussen 9.00 en 17.00 uur kan men via telefoon 030 2330066 zijn verhaal kwijt. De klachten die bij de ANBO over scootmobiels binnenkomen zijn van velerlei aard, vertelt persvoorlichter Frank van der Aa. Het gaat over de scootmobiels zelf, maar ook over andere problemen. Klachten over rijlessen bijvoorbeeld, die wel of juist niet door leveranciers worden gegeven. Ook zijn er veel onduidelijkheden over hoe men zich als bestuurder van een scootmobiel moet gedragen in het verkeer (is men voetganger of niet?) en een vergoeding via de Wet Voorzieningen Gehandicapten (WvG). De scootmobiel is een snel groeiend vervoermiddel. Jaarlijks komen er in Nederland tienduizend bij en het totale park is de laatste tien jaar zelfs vervijfvoudigd. De ANBO wil nu weten hoe die scootmobiel wordt ervaren door de gebruiker. Is het een gemobiliseerde rollator of een brommer op drie wielen? Wat zijn de ervaringen bij aanschaf en gebruik. Welke problemen zijn er in het verkeer en hoe verloopt de aanvraag voor een vergoeding via de Wet Voorzieningen Gehandicapten (WvG). De ANBO heeft bewust voor een landelijke melddag gekozen om iedereen de mogelijkheid te geven op 14 augustus zijn persoonlijk verhaal te vertellen.. |
||||||||||||||||||||||||||